יום שלישי, 18 בינואר 2011

מבוא



רציונל תוכנית הלימודים:

גרפיטי הוא תחום באומנות שצובר תאוצה רבה בשנים האחרונות. אין אדם שלא יצא לו להיתקל ברחוב בגרפיטי בין אם זו כתובת טיפוגרפית או  ציור משוגע וצבעוני. אנו שלושה סטודנטים אשר גרים בחיפה וחווים מקרוב תהליך פיתוח ושדרוג פניה של העיר באמצעות גרפיטי . גרפיטי היא טכניקה עיצובית עתיקת יומין שהלכה והשתדרגה יותר ויותר עם השנים, עד שכיום נחשבת לאומנות של ממש.
ֿ
נקודת המוצא שלנו לכתיבת התוכנית הייתה להכין שיעור מתוקשב אשר לא רק יכלול חומר מלמד אלא שיהיה גם מעניין בנושא עצמו אשר מכיל מצד אחד עובדות על הנושא בנוסף לפעילויות שמלוות את התלמידי על מנת להעשיר את הידע שלהם ולתת להם לחוות חוויה מסוימת.

במהלך החיפוש שלנו אחרי חומרים בנושא הנ"ל לא נתקלנו בשיעורים מתוקשבים בנושא הנ"לכמוכן החומר לא קיים בתוכנית לימודים הקיימת בבתי הספר אפילו של אומנות ועיצובואכן התוכנית הזו היא חדשה שלפי דעתנו היא מעשירה הידע בתחום האמנות - אומנות הרחוב גרפיטי - ולכן תוכנית זו יכולה להשתלב בתוכנית לימודים קיימת במגמת אמנות או עיצוב

מטרת העל של התוכנית היא להעלות למודעות של התלמיד שגרפיטי הפך לאמנות על פי הגדרותיו, אומנם עדכנית ונקראת אומנות הרחוב אבל היא עדיין סוג של אומנות שתופסת חלק גדול בחיינו היום יומיים, המטרה הכללית של התוכנית היא לספר על היסטוריה והמקור של גרפיטי והתפתחות שלו מימי קדם ועד ימינו
התוכנית מבקשת להבין את מהותו של גרפיטי ומציעה מגוון מטרות אקספרסיביות שחלק מבוצע במחשב וחלק דורש מעשים פיזים ( כמו לצייר ) .




אפיון אוכלוסיית יעד:

תוכנית זו נועדה לתלמידי תיכון במגמת עיצוב או אומנות, הידע הקודם שנדרש להצלחת התוכנית הוא ידע בסיסי בהפעלת מחשב וידע בסיסי בשימוש באינטרנט.

מבנה התוכנית:

התוכנית מיועדת ללמידה רציפה כיחידה אחת במהלך עבודה עצמית בתוך מסגרת שיעור בתוך חדר מחשבים כאשר כל תלמיד עובד במחשב שלו ונחשף לכל המידע והפעיליות שנמצאות בבלוגניתן לציין שכל יחידה בתוכנית יכולה לעמוד בפני עצמה עם הפעיליות שלה.

ייחודם של התכנים ודרכי הוראה:

בתוכנית פרקים:

פרק עוסק - בהיסטורית ומקור הגרפיטי, והתפתחותו כאמנות מימי קדם ועד היום.
פרק עוסק - בשאלה האם גרפיטי זה אמנות או ונדליזם, על ידי הצגת הסברים שונים של כל אחד מהביטויים האלה בנוסף לפורמים שדנים בהרבה דעות שונות על הנושא.
פרק עוסק - בהתפתחות הגרפיטי בארץ, ובמקומות שבהם הוא הכי נפוץ, שבכל פעם שומש למטרה מסויימת.
פרק 4 עוסק - מספר על אמני גרפיטי שונים, שבו מציגי חייהם המקצועיים של כל אומן בנוסף לחשיפה של העבודות שלו.




ערך המוסף



הערך המוסף של שיעור מתוקשב הוא בכך שבעזרתו קל יותר לעניין את הנוער של היום, שבו הם נחשפים לכמו מידע גדולה בצורה מעניינת בנוסף לפעיליות שמעניקות לתלמידים חוויה כיפית והטמנת מה שהם למדו יותר. קהל יעד זה מרבית זמנו מעביר מול מסכי המחשב ועולם האינטרנט, מסיבה זו התוכנית עצמה בנויה בצורה שתנצל הכי טוב את המדיום שבו נמצאה:
סרטונים
תמונות ועבודות של אומנים שונים ומגוון של סוגי גרפיטי.
קישורים לאתרים ופורומים שדנים בעדכונים החדשים של גרפיטי בנוסף להעלאת שאלות ודיונים.
הפניה לגלריות ואתרי אמנים
שיעור הדגמה כסרטון וידאו
פעילויות ומשחקים בתוך הממד האינטרנטי וכו'


אז לפני הכל- היכנס לקישור הבא וצפה בוידאו הבא וקבל טעימה קטנה לאיך שגרפיטי מחייה ומוסיף צבע בחיים
גרפיטי בסקוטלנד- ציור על טירה

 









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה