יום רביעי, 12 בינואר 2011

ארבעה אמני גרפיטי מפורסמים בעולם ובארץ

אמני גרפיטי הם למעשה פורעי חוק ועל כן לרוב הם אינם נוהגים להיחשף בציבור, לפחות לא בשמותיהם האמיתיים. יחד עם הצורך לשמור על הסודיות קיים אצל אמני הגרפיטי (כמו אצל כל אמן אחר) הרצון לזכות בהכרה על יצירותיהם. על כן לעיתים קרובות משתמשים האמנים בשם בדוי כחתימה על היצירות שלהם.
ניתן להשוות את החתימה על היצירות, לעולם הצ'טים הוירטואלי שבו בוחר כל אחד שם ותמונה שייצגו אותו.


קית' הרינג
כשמדברים על גרפיטי האמן הראשון אליו יש להתייחס הינו קית' הרינג.
במהלך חייו הקצרים (הרינג נפטר מאיידס בגיל 32) הוא שינה לחלוטין את היחס של עולם האמנות
ושל התרבות בכלל כלפי הגרפיטי והפך אותו מאמצעי המשמש רק חברות שוליים בארצות הברית לכלי אמנותי
המקובל בכל רחבי העולם, יש אומרים שאפילו ליותר מדי "מיין-סטרימי".
יש לציין כי נעשה סרט על קית' הרינג: "היקום של קית' הרינג". זהו סרט המציג דיוקן אינטימי של האמן, חייו וההצלחה המטאורית שלו, שהתחילה בציורי גיר בתחנות הרכבת התחתית בניו יורק וסופה לאחר שנים מועטות במותו.

קית' הרינג לצד עבודותיו

בקישורים הבאים ניתן ללמוד עוד על קית' הרינג ולצפות בעבודותיו. 




בנקסי
אמן גרפיטי מלונדון שחי ופועל כיום בעולם כולו. בתחילת דרכו פעל בנקסי בחשאיות כיוון שעבודותיו מחו נגד המשטר וההתנהלות של החברה ולא תמיד התקבלו בעין יפה. היום, משהפך למותג ולשם דבר, ידוע שמו האמיתי של בנקסי  - רוברט בנקס. בנקסי משתמש רבות בגרפיטי למטרות פולייות וניתן לראות הרבה מיצירותיו על גדר ההפרדה.

גרפיטי של בנקסי על גדר ההפרדה



בקישורים הבאים ניתן ללמוד עוד על בנקסי ולצפות בעבודותיו:

האתר של בנקסי

מאמר אודות האמן



Know hope
נולד בדרום קליפורניה, שבארצות הברית, ועלה לישראל עם הוריו כשהיה בן 10. לדבריו, הוא מעולם לא למד אמנות במוסד על-תיכוני, למרות שהיה מוקף בה. שני הוריו היו אמנים לכן עיקר נסיונו והידע שלו נרכשו על ידי ניסוי וטעיה.עבודותיו החלו להופיע ברחובות העיר תל אביב בשנת 2005, בעיקר בכיתובי גרפיטי באמצעות תרסיס צבע שהציגו את כינויו על ארונות חשמל, לוחות מודעות, חומות וקירות של מבנים, עניין שהיווה מעין חידה באשר לשאלת קיומו. רק כאשר הציג מספר מעבודותיו במקומות ציבוריים ומקוריים החל הציבור בעיר מתעניין בהן.

עבודתו של Know Hope


בקישור הבא ניתן לצפות בעבודותיו Know hope:



Klone yourself
הגיע אל גרפיטי במקרה לפני כ-9 שנים ומאז עוסק באמנות הגרפיטי. כשהחל לצייר, תרבות הגרפיטי כמעט ולא הייתה קיימת בארץ, ולכן שאב את השראתו מתמונות וספרים מחו"ל, ופיתח סגנון אישי משלו אשר מושפע מהיתקלות בחיי היום יום, הקשיים והשמחות, הקבלה והדחייה וכו'.. העובדה שעלה ארצה בגיל 11 אפשרה לו להביט מהצד על התרבויות השונות המתערבבות בישראל. יצירותיו נטולות גבולות ודנות בהתייחסות שלנו אחד לשני, בגלובליזציה הבלתי נמנעת, בחיפוש עצמי, בשיטוט בין אנרכיה לאמונה ולכניעה מוחלטת למערכת, הכול מתערבב באחד ולרוב גם חושף שיניים. צייר ברחבי אירופה אך תמיד מעדיף את תל אביב. הציג ברחבי עולם בתערוכות קבוצתיות והשתתף בפרויקטים שונים.

עבודתו של Klone yourself

בקישורים הבאים ניתן לצפות בעבודותיו של Klone yourself:




מרבית אמני גרפיטי בארץ מציגים את עבודותיהם יחדיו.
בקישורים הבאים ניתן לצפות בעבודותיהם של  Know hope ו-Klone yourself:





פעילות
לאחר שנחשפת למספר אומנים כעת הנך מוזמן להכנס וליצור חתימה משלך בגרפיטי. הוידאו הבא מלמד טכנית כיצד ליצור חתימה בגרפיטי. חשוב לציין לפני כי יש להעזר במסכה לכיסוי הפה והאף על מנת להימנע מהכימיקלים של הספריי, בצבעי גרפיטי שונים וראשי ספריי שונים על מנת ליצור עובי קו שונה. 
את החתימה שעשית צלם ותעלה לבלוג על מנת לקבל עליה ביקורת בפורום.

השיעור מתחיל מ1:00.






שיעור : איך לעשות גרפיטי מא ועד ת.
בקישור הבא תוכל למצוא כארבעה שיעורים המלמדים כיצד לצייר גרפיטי משלב הסקיצה ועד לציור על הקיר.
(ארבעת השיעורים נקראים art1,2,3,4)
שיעור ראשון-  האמן מצייר את הסקיצה
שיעור שני- האמן מגיע למקום המיועד ומתחיל לצייר
שיעור שלישי- המשך העבודה על הציור
שיעור רביעי- האמן מסיים את הציור תוך הכנסת הצללות, הבהרות ופרטים אחרונים
אתר ללימוד גרפיטי



סיכום
אנו מקווים שנהנת מהבלוג ושלמדת דברים חדשים אודות גרפיטי. אחת ממטרותיו של הבלוג הייתה לגרום להתנסויות ופעילויות חדשות הן דרך האינטרנט והן דרך פעילויות מעשיות מחוץ למחשב.
השיעור שהעברנו מתאים להיות שיעור מתוקשב משום שהוא כולל מקורות מידע עשירים ומרובים אותם יהיה קשה להעביר אילו היה זה שיעור רגיל בכיתה. בדרך זו, כל תלמיד יכול לשבת מול המחשב וללמוד על המושג בקצב שלו. לכל נושא קישרנו מספר אפשרויות מידע בין אם אתר, מאמר, כתבה, וידאו, שיעורי הדגמה או פורום על מנת שהשיעור ידבר לכל אחד ויהיה מובן ככל האפשר. מקור המידע המועדף על בני הנוער כיום הוא המחשב, על כן שיעור מתוקשב הוא המדיום שהכי יעניין וימשוך אותם ללמוד ולהתנסות.
בשבילנו התנסות זו הייתה ייחודית ומסקרנת. הדור שלנו החל לחקור את נבכי המחשב רק לפני כמה שנים. כל יום אנו מגלים אתרים חדשים, מעלים דברים לאינטרנט וחשופים למדיה שפורחת ומשתדרגת מיום ליום. הבלוג נתן לנו את האפשרות לגלות את אותם דברים חדשים, לחקור יותר במעמקי האינטרנט ולגלות אפשרויות לימוד שלא חשבנו עליהם לפני. 




תגובה 1:

  1. יכול להיות שהפוסט הזה יהיה רלוונטי לגבי הנושא של ציירי גרפיטי מפורסמים כרגע - http://videosdeajedrez.blogspot.com/2018/07/blog-post.html

    השבמחק